Taalbeschouwing - Ik lees met hup en aap
  • Ik lees met hup en aap
  • Methodewijzer
    • Didactische principes
    • Lezen
    • DSM
    • Muzisch
    • Schrijven
    • Luisteren - spreken
    • Taalbeschouwing
    • Schrift
    • Leren leren
  • Materiaal
    • extra leessporen
  • Bingel
  • Beoordelen
  • Extra's
    • Themaverhaal
  • Sleutels
  • ZILL
  • Contact
    • Educatief adviseurs
    • veelgestelde vragen
    • Referentiescholen
Webshop
  • Ik lees met hup en aap
  • Methodewijzer
  • Materiaal
  • Bingel
  • Beoordelen
  • Extra's
  • Sleutels
  • ZILL
  • Contact
Van In
  • Didactische principes
  • Lezen
  • DSM
  • Muzisch
  • Schrijven
  • Luisteren - spreken
  • Taalbeschouwing
  • Schrift
  • Leren leren
  1. Home
  2. Methodewijzer
  3. Taalbeschouwing

Taalbeschou-wing & woordenschat

Taalbeschouwing

Binnen 'ik lees met hup en aap' is dit een volledig geïntegreerd domein. Je weet dat je meer dan genoeg aandacht aan taalbeschouwing besteedt, zonder daar de nadruk op te hoeven leggen. Je leert je leerlingen niet alleen nadenken over de manier waarop woorden zijn opgebouwd, je leert ze ook op speelse manier relaties tussen woorden en zinnen ontdekken, rijmwoorden bedenken en creatief met taal om te gaan.




Woordenschat

Je leest de themaverhalen voor, maar niet nadat je een aantal onbekende woorden kort hebt toegelicht. Na afloop neem je de tijd om langer bij deze woorden stil te staan. De handleiding maakt het je makkelijk door aan te geven welke woorden dit in principe zijn, en hoe je ze kunt omschrijven.

Voortdurend gebruik je samen met je leerlingen taal om te communiceren, betekenis te geven en je te uiten. Al werkend met 'ik lees met hup en aap' breid je de woordenschat van je leerlingen uit en verrijk je hun taal.



woordenschat en taalbeschouwing
  • Home
  • Privacy
  • Cookies

Deze site gebruikt cookies om uw surfervaring gemakkelijker te maken

Accepteer